idalovisarebecka

Alla inlägg den 31 juli 2011

Av ida larsson - 31 juli 2011 17:49

   Idag blir vi påverkade vart vi än går hur vi ska se ut, för att vara rätt i mängden. Vi svenskar är utseendefixerade och jag erkänner att jag är det.  Idag ska vi vara smala, men inte för smala. Men vad är smal? Vi ska vara tränade men inte för tränade!  Vad är en snygg kropp egentligen? Är det kläderna som gör kroppen snygg, eller är det hur personen bär upp kroppen som gör den snygg? Vad gör en person het och attraktiv egentligen? Jag tycker helt klart att en snygg kropp är när en person kan bära upp den rätt, genom att sträcka på ryggen och gå snyggt. Självförtroende bakom den gör allt. Man ser på länga vägar när vissa kommer. De har bara det! De vet hur de ska gå och vara för att bära upp snyggt!


Jag vet att det inte finns någon kille som skulle gråta av att ha en Victoria Secret tjej i sovrummet. Kroppar tilltalar oss eller va säger ni?


Men vem bestämmer egenltigen vad som är snyggt, i Hollywood handlar det om perfektion. Kolla in eliten där bland modeller och filmstjärnor. DÄr kan man inte vara bara sig själv för att duga, där måste man vara idealt av maxiamal skönhet. Var där det då? Jo smala tjejer - oftast alldeles för smala och vädltränade killar med svällande muskler. De perfekta ansiktet, här finns inga ärr eller brister. Men vem var det egentligen som  skapade dessa ideal? VI är eller DEM, för visst är det hett att se en vältränad kille på film och jag tror helt klart killarna gillar vältränade, smala tjejer i underkläder och nakna på film. För jag erkänner jag gillar eller rättare sagt älskar  vältränade killar, det är snyggt med muskler,dock inte för mycket vill jag tillge. Det ska finnas lite fett där med. Jag tänder på en snygg kropp.  För våra kroppar är ju egentligen vårat lockbete till att fånga det andra könet. För den som säger att utseende inte har någon betydlse LJUGER!   För det är precis det vi kollar på första gången vi ser en person, och det är det som avgör om vi vill vara deras vän eller älskare. Sen såklart gör personligheten 90 % sen, men utseendet gör oss tända och kåta!

De är heta och de gör filmen bättre eller hur tjejer, för utseende spelar roll!


Erkänn killar det är kroppens om talar först, sen personligheten!


Men var är snygg kropp då? Ja det är upp te er att avgöra, jag vet vad jag tycker om iaf. För min egna del tog det mig 21 år att börja älska min kropp,  Det var vid 21 års ålder som  jag bestämde mig för jag duger som jag är. Jag tycker om mig för den jag är!  vi har alla brister, så varför ens försöka vara perfekta. För vem har rätt att säga att detta är perfekt när det inte ens finns! Jag försöker ist fokusera på det som är bra med min kropp och lämna bristerna hemma inlåsta  i gaderoben.  DÄr de hör hemma, för det är bara jag som ser dem, för det är bara jag som granskar mig själv så hårt. Det gör nog de flesta. Men jag ser inga brister på Jessica Alba, dock tror jag nog hon ser sina.  För mig har hon den perfekta kroppen för en kvinna och jag skulle lätt kunna döda för att se ut som hon. Men nu gör jag inte det, utan jag är och det duger gott och väl åt mig!



 

Detta är inte snyggt alls, dock är det lätt att många tonårstjejer strävar efter at vara så smala, jag var en av dem! Inget att ha alls tro mig!

För idag har vi en konstig bild på vad som är normalt. Titta bara på HMs skyltdockor deras mijdemått är lika stort som en 12 årings miljda. Vems vill se ut som 12 hela livet? Inte jag iaf. Jag Är väldigt glad att jag lämnat 12 år och det midjemåttet bakom mig. För  det var en fruktasvärt jobbig ålder massa hormoner som rusade i hela kroppen och att vara kär i 7 och 8 som man målade hjärtan kring i skolkatalogen. NEJ , Jag är helt klart glad över att kroppen förändras och att man inte ser ut som 12 länger!

Jag erkänner, jag skulle aldrig tillåta mig själv att bli tjock. Jag vill ha en smal kropp men med former och den ska vara hälsosam. Jag har hellre större rumpa än platt sådan! För vi  mår fan  bäst av att röra på oss och hålla oss i form. Jag tror på hälsosam livstil, där träning och sund kost är vardagen. Dock tål en ung kropp mer och den ska härdas tycker jag. Man lever bara en gång och det ska man ta vara på, så festa hör helt klart hit!  länge leve ungdomen!


Om ni tycker annat eller håller med lämna gärna en kommentar i bloggen här! TACK!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

100 000 åsikter!

Babe I like It

 

Ida

 

Läser till sjuksköterska, färdig juni 2012, då börjar verkligheten efter 3 års universitetsutbildning.

Skriver om allt och ingenting- allt från sex/kärlek- åsikter om livet/trauma/krig/sjukdomar- träning och hälsa. Läs gärna och lämna gärna kommentarer om det ni läst!

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards