idalovisarebecka

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2012

Liverpool!

Av ida larsson - 13 oktober 2012 13:07

Igår tog vi tåget till Liverpool jag Katta och Eoin, jag var så klart som ett litet barn på julafton. Som när man väntar på tomten och alla paket, man vet att han kommer men man vet inte vad man får. Så kom vi till tågstationen i Liverpool och vi gick några gator bort in mot stan. Överrallt var det fina byggnader, statyer och hela stan andades  Beatles. Det var magiskt och en känsla växte så stark, en känsla jag väntat på i flera år- jag har kommit hem. Här vill jag bo.


Jag kan inte förklara varför, men när man får den "där" magkänslan gör man allt för att följa den. För när något känns så rätt så är de det. ÄNTLIGEN har jag hittat den känslan!


Vi gick ner till pubgatan och folk dansade och sjöng klockan 3 på eftermiddagen. Alla var glada, pratade och drack billig öl. En öl här kostar 10 kr att köpa ute och en drink kostar 30 kr. Happy hour är ett ord som används flitigt i England och man förstår varför.

Pappa kommer strypa mig levande när jag kommer hem och berättar att jag ska flytta hit. Han är så glad att jag inte längre bor så långt bort  haha. Aldrig får han hem sin dotter till Vetlanda igen och mamma kommer bli aslycklig för hon får gratis boende när hon åker över hit.


Vi gick in på the Crave där Beatles hade sin första spelning och tog en öl samtidigt som vi sjöng allsång ihop med turister, gamla, unga och medelsålders människor. Cover singers är stort här, för vi kunde så klart inte bara stanna på en pub när det var 12 stycken på en gata. Så vi fick höra magiska röster och John Lennons låtar uppspelas fortfarande i mitt huvud. Im so fucking in love!!!



Efter mycket dans och 1000-tals skratt lämnade vi Liverpool och drog oss tillbaka till Southport och där dansade vi oss in till gryningen, sedan avslutade vi natten och mötte upp morgonen med en god pizza och Coca Cola.


Nu ska jag och Katta åka tillbaka till Liverpool igen för att gå på stan och shoppa. Allt är så sjukt billigt här. Köpte foundation, två puder, solpuder, två maskaror, ögonskugga och sminkbostar för 190 kr. Helt sjukt. Och vara som alla andra tursiter PINSAMMA- ta kort överrallt och ingenstans och bli imponerade över saker som andra tar för givet. Det roligaste är att jag och Katta pratar engelska med varandra istället för svenska, det är som om vi är tillbaka i Australien igen - helt galet underbart! Å vad jag har saknat min bästa vän <3


Hoppas alla har en bra lördag- jag vill inte åka hem imorgon!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ida larsson - 11 september 2013 04:06

Da har 5 dagar sprugit forbi, med ommande fotter och varkande ben kan man antligen andas ut. For aven om timmarna har stuckit ivag har vi anda hunnit med det mesta vi ville gora. Om man sammanfattar New York sa ar ordet (Galet). Det organiserade ka...

Av ida larsson - 2 september 2013 18:01

nu börjar det dra ihop sig. Den stora dagen är snart här.Så jag tänkte bjuda med er på vår resa runt USA. Jag tänkte uppdatera lite om våra äventyr, tipsa om bra ställen och visa några bilder. Så nu får ni följa oss och har ni frågor bara ställ dom. ...

Av ida larsson - 14 mars 2013 18:52

Det var länge sen jag skrev för länge sen ja de får ni avgöra. Kanske beror frånvaron av att alla vokaler och konsonanter har förbrukats eller så har tiden inte räckt till. Men nu har ordförrådet återkommit, eller nej de är inte sant. Men nu vill jag...

Av ida larsson - 5 februari 2013 12:07

Känslan som uppstår när Albin fyller 12 eller vänta nu 16! Vad hände? Vart tog tiden vägen jag är ju inte äldre än 20 typ! Det var ju igår man äntligen fyllde 16 år och fick börja övningsköra. Vart tog tonårstiden vägen? Det var nyss man skulle börja...

Av ida larsson - 4 februari 2013 10:56

Abstenens ordet som gör en tokig, man vill bara ha det. Man kunde gå genom eld och vatten för att få uppleva det igen. Jag kommer få den känslan idag. Jag vet redan nu att jag kommer få det, innan det ens har skett. För nu ska jag och Frida bege oss ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

100 000 åsikter!

Babe I like It

 

Ida

 

Läser till sjuksköterska, färdig juni 2012, då börjar verkligheten efter 3 års universitetsutbildning.

Skriver om allt och ingenting- allt från sex/kärlek- åsikter om livet/trauma/krig/sjukdomar- träning och hälsa. Läs gärna och lämna gärna kommentarer om det ni läst!

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards