idalovisarebecka

Direktlänk till inlägg 4 februari 2013

Rubrik saknas

Av ida larsson - 4 februari 2013 10:56

Abstenens ordet som gör en tokig, man vill bara ha det. Man kunde gå genom eld och vatten för att få uppleva det igen. Jag kommer få den känslan idag. Jag vet redan nu att jag kommer få det, innan det ens har skett. För nu ska jag och Frida bege oss till det som har drivit mig genom åren. Det som fått mig att gå upp tidigt och lagt mig sent varje dag i år och dar. Det ordet som kan få många att smälta och en del att backa tillbaka. Hästar, ja ni läser rätt. Dessa fantastiska djur som skapar sådan kärlek och omtanke. En vän som finns där nu och föralltid.


Jag har saknat att bara få åka ut till stallet, spendera timmar och åter timmar där. Bara vara och inte mycket mer en så. En frihetskänsla som skapas när man sitter på hästryggen när man känner att marken vibrerar under en, samtidigt som man åker med i ett tempo som skapar adrenalin. Stegen och kraften de har när de gallopperar på vägen, mot ett hinder eller på en vidöppen äng när solen är påväg ner. Den samhörigheten med naturen och djuret.


Saknaden är extremt stor men just nu finns det inte läge för någon häst. Men tiden tiden kanske återkommer igen, när jag blivit vuxen så att säga :P När jag lekt bort tiden och inte vill ut och fara och flyga över hela världen om och om igen. Utan tycker det känns underbart att kliva upp klocka fem sätta på sig ridbyxorna och en sliten tröja,¨låta håret slängas upp i en slarvig tofs och gå ut i kylan innan jobbet. Att veta att jag kommer bo kvar och att hästen får stanna kvar på samma ställe. Inte behöva flyga och fara den med. För jag vill det bästa för den.


En gång en hästtjej alltid en hästtjej spelar ingen roll vissa är födda till det andra inte. Punkt slut"


Nu ska jag sluta tjata om hästar. Ha en bra dag. Puss och hej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ida larsson - 11 september 2013 04:06

Da har 5 dagar sprugit forbi, med ommande fotter och varkande ben kan man antligen andas ut. For aven om timmarna har stuckit ivag har vi anda hunnit med det mesta vi ville gora. Om man sammanfattar New York sa ar ordet (Galet). Det organiserade ka...

Av ida larsson - 2 september 2013 18:01

nu börjar det dra ihop sig. Den stora dagen är snart här.Så jag tänkte bjuda med er på vår resa runt USA. Jag tänkte uppdatera lite om våra äventyr, tipsa om bra ställen och visa några bilder. Så nu får ni följa oss och har ni frågor bara ställ dom. ...

Av ida larsson - 14 mars 2013 18:52

Det var länge sen jag skrev för länge sen ja de får ni avgöra. Kanske beror frånvaron av att alla vokaler och konsonanter har förbrukats eller så har tiden inte räckt till. Men nu har ordförrådet återkommit, eller nej de är inte sant. Men nu vill jag...

Av ida larsson - 5 februari 2013 12:07

Känslan som uppstår när Albin fyller 12 eller vänta nu 16! Vad hände? Vart tog tiden vägen jag är ju inte äldre än 20 typ! Det var ju igår man äntligen fyllde 16 år och fick börja övningsköra. Vart tog tonårstiden vägen? Det var nyss man skulle börja...

Av ida larsson - 30 januari 2013 12:56

Semester, ordet som smälter i munnen. Det är ett ord som tillåter oss att njuta av livet. Guldkanten i vardagen. Nu kan jag äntligen få uttala det ord som jag hört i flera år, men som jag aldrig fått uppleva....

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

100 000 åsikter!

Babe I like It

 

Ida

 

Läser till sjuksköterska, färdig juni 2012, då börjar verkligheten efter 3 års universitetsutbildning.

Skriver om allt och ingenting- allt från sex/kärlek- åsikter om livet/trauma/krig/sjukdomar- träning och hälsa. Läs gärna och lämna gärna kommentarer om det ni läst!

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards