idalovisarebecka

Alla inlägg under december 2011

Av ida larsson - 30 december 2011 18:07

Det är då konstigt när man kommer hem, hur tiden nästan stått still här. Det är som att man var hemma igår, fast det gått ett halvår. Det är en underbar känsla av värme som jag känner när jag går genom stan, det var här man växte upp och det var här jag skapade mina minnen som jag tänker på när jag är i Örnsköldsvik. 

Det är något visst med att komma hem, här finns alla man älskar familj, släkt och vänner som man har så många minnen tillsammans med och som jag nu skapar nya med. Jag känner mig väldigt lycklig och glad över att få vara hemma. De som varit de som skapat mest glädje här hemma är så klart min familj, men även Vixi, Linnea, Chris och Elin- de är bäst! 

     

Jag har verkligen kopplat bort verkligheten här hemma, jag har funnit en ro i kroppen som jag inte känt och upplevt de senaste veckorna. Mitt tankar har snurrat runt 1000-tals gånger. Jag har upplevt så mycket känslor de senaste veckorna men att få komma hem har gjort mig lugnar. Men genom att komma hem har det nu varit lättare att ta ett beslut, då jag nu bara fokuserat på mig själv. Jag har kommit fram till vad jag vill göra och detta känns så skönt! Min kris jag kände över att snart vara färdig och snart behöva ta beslut om vad som kommer hända, känns inte längre som en kris. Nu känner jag att allt kommer att ordna sig, vad som än händer..



Jag tror alla behöver komma hem, för att sen kunna ge sig iväg igen med nya syner på saker och ting. 



Jag har funderat väldigt mycket sedan jag satte mig på planet hem, varför ska man planera så mycket inför framtiden, när den endå aldrig slutar så. Varför har man så svårt att leva i nuet? Är det för att man är rädd för att missa en massa, eller är det för att man är rädd för stanna kvar och njuta i av nuet som endå kan förändras på några minuter?. Jag tror jag är en expert på att bli rädd för att stanna i nuet och därför vill jag planer allt så fort, för jag vet att det nuet endå inte varar. Jag tror jag blir rädd för saker som inte har hänt än eller möjligvis inte ens kommer att hända. För om jag stannar i nuet är risken att jag blir kvar där och inte kommer iväg och göra allt jag drömmer om. Men är det kanske precis det jag egentligen skulle behöva, att bara stanna kvar i varje minut? Är rädslan min farligaste fiende? Hur vore det om jag inte blev rädd, skulle saker och ting sätt annorlunda ut då? Skulle saker och ting inte blivt som det blev?Kan ord av rädsla smitta av sig, eller är det ett val man gör att inte bli rädd av ord..? Kan ord väcka rädslor hos andra? Jag tror verkligen att jag förstörde mycket denna gången, när jag var så rädd för att våga tro och chans och bara vara i nuet, men allt händer för en anledning..

  

Men den enda som kan göra saker och ting bättre eller sämre är en själv, det är jag som bestämmer hur jag vill leva mitt liv och hur det kommer se ut i framtiden. Så klart berg kommer bestigas och att man kommer glida ner för djupa daler för att sen lyckligt skutta runt på plan yta. Allt ger erfarenhet och allt gör att man blir visare, lugnare och klokare, för hur vore livet utan skratt, lycka och tårar? 

 


Jag vet inte varför jag är så rastlös, det är både min fördel och min nackdel. Det får mig att göra massa saker och det får mig att vilja bryta trenden, man, hus och barn vid 25. Det får mig att vilja vara fri och det får mig att vilja jaga glädje, lyckan och äventyret på nya ställen. Men det får även koncekvenser för jag vågar aldrig stanna kvar, jag vågar aldrig stanna upp och jag känner mig aldrig nöjd.   


Det är få förundran som berört mig så starkt och fått mig att vilja stanna upp och våga tro på nuet och framtiden. Men samtidigt har nuet aldrig varat, men så länge det varade var det underbart! Ge mig kanske 4-5 år till så kommer jag nog bara längta till att få vara i nuet och inte drömma och planera. När jag fått ro i kroppen och blivit kvitt min rädsla att bli kvar, men vem vet?! 


Framtiden är ett äventyr man ska ta vara på!! 


Jag ska sakna dig i morgon, jag håller mina löften och du håller dina...







Av ida larsson - 22 december 2011 16:56

Oj vilken resa, började med att skrivan inte skrev ut biljetten till tåget, så jag improveserade och skrev ner det på pappret biljettnummret, men skrev så klart fel tid och nummer :P Stressad och morgontrött gav jag mig iväg till bussen och kom till flyget, bad tyst för mig själv att inte behöva sitta jämte någon, så klart fick jag sitta jämte en kines som dränkt sig i rakvatten och pratade stup i kvarten på dålig engelska. Tänkte: skjut mig nu, få slut på mitt lidande!


50 minutersresan gav mig sår i öronen av allt tjat hit och dit, men jag log när jag såg Arlanda- tänkte snart hemma. Fick tag i mina väskor, gav mig ner för den långa och otäcka rulltrappan och tänkte konstant, trilla inte, trilla inte och vad jag än gör svimma för fan inte av höjdskräck nu!

Kom ner som tur var, nervös och bensvag av den otäcka färden! Kom på Arlanda express med 4 min försprång och insåg att jag snart skulle på tåget hem. Väl på stationen letar jag febrilt efter mitt spår och mitt tåg. Glädjen var så stor när jag såg det på parongen, där var det, det som skulle ta mig hem.

 

Sliter upp mina två tunga väskor på tåget och sätter på musiken och njuter av den tysta stunden, då jag hör tyst i bakgrunden, slutstation- Norrköping- Jag dör, säg inte jag sitter på fel tåg, letar upp biljetten på mobilen genom hotmailet och inser - fan jag är på fel tåg!!

Fick panik, tänkte herregud jag är på fel tåg!!! Detta händer inte, fan det gör det visst!! men tåget har börjat rulla, så det var bara att gillar läget och hoppas på att jag inte blir utkastad vid nästa parong.


Tågdirektören kommer fram till mig, jag svara med hes röst- ursäkta men jag är på fel tåg, mitt skulle gå om en timma ist.....PINSAMT!

Han- oj da, jaha har du biljetten med dig? Jag försöker snabbt få upp biljetten i telefonen, men såklart dör  i samma ögonblick, Jag känner hur röda mina kinder blir och hur pinsamt hela situationen är.

Jag: Upps, förlåt, jag menar typsikt!! ja men jag har ett papper säger jag och räcker fram det, han skrattar och säger ja åk du med för denna gången. Jag andas ut och ringer pappa, - Jag kommer till Norrköping, kan du hämta mig där tro?

han skrattar och säger: ja i värsta fall så...nu är du ju i södra Sverige iallafall, skitunge!


Väl framme i Norrköping går jag in på stationen och går fram till den som såg snällast ut, och plockar fram mina bambiögon och förklarar situationen,sen ler jag lite försiktigt och frågar snällt om jag har möjlighet att åka det tåget som går om 20 min?

Han  skrattar åt mig och säger;  Ja vilken resa, men så klart du får åka med, inte kan man ju lämna en söt tjej som vill hem till jul här! Du får denna biljetten istället, du behöver inte betala extra du har ju redan betalat en gång, det är bara jul en gång om året.God jul!!

Jag skiner uppav lycka och säger Tack- god jul själv och så går jag till tåget.


Ringer mamma och säger: ändrade planer kan du komma och hämta mig i Tranås istället om typ 50 min?

Hon skrattar och säger kommer nu!

Vart ska jag frågar jag nästa direktör?

Till första klass fröken - Jag Fan va nice!

Fick sitta jämte några trevliga killar som pratade om bilar, juldagsfirande och de gav tips på goda drinkar,...så vips så var jag framme i Tranås och där står mamma och börjar gråta när hon ser mig!




Så nu sitter jag hemma och ätit julskinka, lax och rödbetssallad mmmm..Livet är underbart!!!! Raggsockarna är på, filten är uppvärmd och julgodiset ligger farligt till, för här skall det ätas framför julfilmen. Familjemys på hög nivå- kan man få det bättre? Skulle inte tro det!



Ja allt kan fan hända när jag är med!!Det kan hända precis vad som helst, när som helst och hur som helst! Jag bjuder många på mångar skratt och jag skrattar även åt mig själv...Pinsamheter är min specialitet ;)


God  jul alla där ute...hoppas ni har en lättare resa än jag hade hem!!

Puss och hej från en superlycklig tjej!!

Av ida larsson - 18 december 2011 18:21

Tänk va tiden går fort, en dag kvar i övik för att sen få tillbringa hela 3 veckor hemma hos min fina familj och vänner. Jag ser fram emot att få göra något annat ett tag och njuta av att vara med dem man känt hela livet. Men jag känner en stor sorg i mitt hjärta när jag börjar inse mer och mer hur kort tid man har kvar, innan man ska kliva ut i verkligheten och börja jobba. Alla underbara och fina personer som man ska flytta ifrån, det känns så konstigt att det snart är slut!


Övik kommer alltid vara mitt hem och denna stad har gjort så mycket för mig, jag verkligen älskar den. Är så glad att jag tog chansen, att jag vågade kasta mig iväg till en stad jag inte visste fanns. En stad som jag aldrig varit i eller kände någon här. Den har förändrat mitt liv. Men jag känner att det är dags att få göra fler äventyr snart. Att få vara så där nervös igen, att inte veta vart man ska bo, veta vem man ska träffa och hur den staden är. Att stå där och fundera på vart fan man är, helt vilsen och helt förvirrad över vilken väg man ska gå för att hitta hem till sitt nya hem. Det är något speciellt med att bara kasta sig ut och få se vad som händer.


Jag har gjort det när jag och kom hit, oj vad jag gick vilse, kände inte nån, men nu efter 2 1/2 år har jag lärt känna så otroligt fina människor som förgyllt min vardag med så mycket glädje och skratt. Vissa personer kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta, vissa har berört mig så mycket och gett mig så mycket.

Jag är 100 % säker på att jag kommer lära känna underbara  människor i en ny stad och utvecklas ännu mera. Det är nu man har chansen att bara flytta, resa och leva. Innan barn, man och familj kommer in i ens liv. Jag drömmer stort och jag älskar det



Jag är och har alltid varit en livfull och rastlös själ, jag vill hela tiden velat se vad mer livet har att erbjuda mig. Jag vill vara i en stad en dag för att sedan några timmar senare vara på andra sidan jorden. Jag älskar äventyr och jag bara älskar att träffa nya härliga människor och uppleva nya saker hela tiden.




Men som sagt Övik kommer alltid vara en plats jag kommer återvända till, här har jag en familj "min familj består av mina fina vänner" och en familj kan man inte bara lämna, det är något man vill träffa och umgås med ovansätt vart man en bor.





Jag vet inte om sommaren blir i Övik, om jag får mitt drömjobb här då stannar jag, men sen blir det att röra på mig, beror på vad jag får för arbete någon annan stans- spänningen är olidlig. Januari du är snart här, då ska jag ta mitt beslut och i mars är det fastställt! Då har jag några månader kvar att fundera.....




Men nu ska jag njuta av mitt sista halvår här uppe, jag ska ha så roligt jag bara kan, umgås med dem jag älskar så mycket så ofta jag kan och skapa fler fina minnen som jag ska tänka på i framtiden och drömma mig tillbaka till! Tack alla fina människor här uppe som gör min vardag så bra ni är guld värda, ni vet vilka ni är -älskar er!

 

Ha en bra kväll / Ida

Av ida larsson - 16 december 2011 12:30

Vaknade idag och kände, nej jag vill SOVA!! Men i morgon får jag sova ut, äntligen...men i nästa sekund insåg jag att det också bara var en önsketanke,  då jag endå måste upp vid 8 imorgon igen..- FAN! Jag känner mig nästan hög av så lite sömn som jag haft denna veckan, sovit i snitt 3 1/2 timma varje natt men endå står jag på benen och är spralligare än någonsin ;)



Men med tanke på att det ska bli en rolig helg och snart hemgång så gör det inget att jag inte sovit bra, för jag lever på glädjen inför allt jag har att se fram emot! Dagen blev extra bra då jag insåg att mitt paket har kommit och jag kan få ha på mig något extra fint i helgen, PERFEKT!




Ikväll blir det att dricka vin med bästaste Malin, och ja kanske utgång med tjejerna :P Vad spelar det för roll att gå ut och ha kul, när jag endå inte somnar från 3-halv 4 tiden endå ;)

Sen blir det fika på lördag med underbara Emma, sen fest med fina vänner, livet leker och jag med det!




Får se om det blir snö på bergen hahahahah- jag fullkomligt älskar min klass!


 

        

Av ida larsson - 15 december 2011 09:53

När går bäst före datum ut? Vem är ett gamhärk egentligen är det efter 30 eller 40? När är någon för ung?

haha diskussionen är i full gång, jag Niclas och Matilda pratar vad som är okej att ragga på krogen, och vem som är okej att vara tillsammans med.


Matilda fan gubbar har ju aldrig några problem- de kan ju för  få en 20 årig tjej när de är 40 år!

Jag: usch vad äckligt gamhärk för fan!

Jag: Niclas du får ju gå ut och ragga på krogen nu, gå ner på toaletten där finns säkert någon frånskild, kåt 35 åringen som drar in dig! Det får ju inte bli en bromsmunk haha!

Niclas-Ja precis det är det man sitter och drömmer om varje gång man går ut- Snälla, hoppas det finns någon som drar in en på toaletten- Nej för fan, hade man varit 18 då hade det varit okej, men 24 då gäller det att lägga upp det snyggt! Det ska inte vara något gamhärk som bäst före datum gått ut på för typ 10 år sedan!!

Jag: Men i övik är det ju 2 tjejer på 1 kille, det är ju tjejer överallt ju, så det ska ju inte vara några problem....

Niclas: Det märks fan inte!!! Alla är ju upptagna?! Man går ju bara ut på krogen för att ragga ju!!

Jag: haha- va nej, man går ju ut för att dansa, hittar man någon är det ju bara ett plus!!


Jag: Lammkött är väl bättre? Typ 19-22?

Matilda: 10 år uppåt och neråt gör nu ingenting.

Jag: Hahah ska jag ragga på 14 åringar då eller?

Matilda: Ja tänk va glad de skulle bli-

Jag: haha nej där går då ju endå gränsen...

Matilda - Det är ju de som är 35 som är snyggast ju, de har ju muskler och är seriösa..

Jag: Nej usch gamhärk ju-de vill ju bara ha barn direkt!

Matilda: De har då inga problem att vänta några år till, de kan ju få barn vid 40..

Jag: Nej fy så hemskt! Lammkött är en säker källa, de kommer ju se fräscha ut flera år framåt!


Jag: Det är ju utseendet som man tittar på först ju, de ska ju vara snygga annars är det ju inget att ha..

Matilda: Vad är snyggt då?

Jag: Ja någon som är vältränad och har ett fint leende, typ han i twilight, indianen gud vilken kropp. Eller någon som är normal, det är ju utseendet som man ser först ju, det måste ju vara något som man dras till..

Niclas: Så typiskt tjejer, ni jämför bara med filmstjärnor, de är nog inte så jävla rockiga..lycka te att hitta nån sån!

Lotta: haha vem är normal då?

Jag: Ja typ någon som inte ser ut som jultomten..Det ska vara 8-9 poängare annars kan det vara!

Niclas: Men när man är full, då tycker man ju att alla är snygga..!

Matilda: Jag tänker bara på den dära youtubeklippen Michaela och Carro brukar lägga ut, han som raggar på en skitsnygg tjej, men när han vaknar upp dagen efter ser hon ut som ett härk...Det är då inte så rockigt dagen efter huva!

Jag: Men ska man ha något seriöst då går man ju på äldre killar, yngre är inget att ha då!

Matilda: Ja exakt, vem vill ha en oskuld?! De kan ju ingenting om någonting!? haha

Niclas: De skulle behöva en fittkarta, men man får se till att de inte vänder den upp och ner- Måste ju se att att märka upp den så de vet vad som är vad!!

Jag: haha

Av ida larsson - 13 december 2011 18:54

Vaknar upp, trodde jag skulle vara död men inte då Inser ju att det är Lucia så det blir ju självklart att jag måste fixa iordning mig lite extra idag. Finkjolen åker på och jag känner mig supernöjd med mitt glittriga hår och för en gång skull hyfsat sminkad när jag går till skolan.


Blev ju överlycklig då jag inte hunnit äta frukost och inser att de säljer lussebullar och pepparkakor för 6 kr- perfekta frukost det o mycket kaffe. Niclas standarkommentar när jag kommer i i vårt grupprum- Hamstrar du NU IGEN? Det dära kommer direkt att sätta sig på din magen..haha

Sen blev det ju fika igen och såklart blev det ju 6 kr fikat att mumsa på. Sen hinner jag inte längre än in till grupprummet, lägga benen i kors från KJOLJÄVLEN spricker i sidan. Jag tänkte det är inte sant, Niclas skrattar så han håller på att dö...

Så går det när du hamstrar så jävla mycket hela tiden, jag har ju sagt åt dig att man blir tjock!?  haha..

Jag- det är inte SANT, DET ÄR INTE SANT- VA FAN!! FAN VA PINSAMT....

Så klart satt Niclas och bara gärvade åt mig .....



Jag höll på att skämmas igäl när jag gick i skolan med en spräckt kjol i sidan- tur att den inte sprack i baken- då hade jag dött!


Men något ska jag bjuda på- i fredags halkade jag utanför skolan och gick i blöta byxor i flera timmar - idag spricker kjolen! Detta kallar jag GRYMT FLYT!!! ELLER?! Ja det är då aldrig tråkigt när jag är med!!:P Jag kan ju lyckas med ALLT!

 

Jag vet att jag är långt ifrån att bli tjock, det är ju därför det är så komiskt att jag lyckas med att spräcka min FINA, NYA kjol, hur fan lyckades jag göra det liksom??!...men tur att jag ska hem om en vecka då får allt mamma ta fram symaskinen och fixa den åt mig! :=)




Av ida larsson - 12 december 2011 22:01

Tomten kommer då tidigt i år allt tidigt i år- han har nämligen varit inne på Nelly och köpt mig några nya klänningar- fan va snällt av han- han skickade ett sms och sa att jag varit så snäll i år att jag förtjänar dessa samt att han är så glad att även fast jag är 23 så tror jag då fortfarande på han- Ja denna snälla man som bara är typ över 300 år gammal - han e då vis han!

Kan man annat än glad! Kära jul du är då mer välkommen än någonsin.

Så nu väntar jag på att renarna ska leverera dessa till mig så jag kan få ha på mig något fin på lördag- då det blir en Malin och Ida kväll, oj oj det kan ju sluta hur som helst- Världens finast vän är hon!



Så nu blir det att förgylla min kväll med min älsklingsfilm the notebook. I love YOU! den filmen är precis vad jag behöver nu i kylan- tillsammans med mjukiskläder, tjocksockar och mysfilten och låta ljusen brinna för fullt och lysa upp min lägenhet och sprida värme!

bästa citatet:

Ha en bra kväll ni med!


hej hopp

Av ida larsson - 11 december 2011 21:27

Jag tror att jag sakta men säkert har hittat tillbaka till mitt gamla jag. Jag är så glad att veta att jag vågar tro och hoppas på sann kärlek. Jag tror att saker och ting händer med en mening och jag vet att jag kommer hitta sann kärlek igen och att jag då igen ska våga tro, känna och hoppas på att den kan vara för evigt. Det är inte lätt med kärlek men jag är så glad att jag fått känna vilken glädje kärleken ger än samtidgt som det inte finns något som gör så ont som just den om det inte fungerar. Men alla får inte uppleva den, jag har fått uppleva den tre gånger i mitt liv och jag vet inte när nästa gång kommer att ske. Men jag vet att den kommer igen och då kanske det är vid en bättre tidpunk i mitt liv. Kanske den kommer när jag förverklat mina drömmar som jag har- eller så kommer den och då delar vi på våra drömmar. Vem vet? Spännande är det iallafall att man aldrig vet när den slår till och att just den personen kan få en så glad och lycklig.


Visst är jag vädligt ledsen nu, men det går över och  det blir bättre för varje dag. Men jag är så glad över att jag fått lära känna en sådan underbar person, som gett mig så många skratt, så mycket lycka och sådan ömhet. Han har verkligen fått mig att känna så starkt för han och jag är så glad att jag fått så mycket kärlek tillbaka. Ibland är inte tidpunkten rätt för att träffa någon- man kan bara behöva få vara själv. Men jag är så glad över dessa 5 månaderna med honom och han kommer  alltid vara speciell för mig, även att tiden var så kort- så kom vi varandra så nära och det kändes som vi hade träffats så många fler månader än vi gjort. Det är en sådan fin kille och han är guld värd i mina ögon!! Jag har inte lätt att bli kär- men i honom var det inga problem att bli det- för han e så fin!! Zebbe



Denna låten är den låten som fick mig tänka på han. Så klockren i varje ord. Tack för alla fina minnen och all glädje du gav mig -


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

100 000 åsikter!

Babe I like It

 

Ida

 

Läser till sjuksköterska, färdig juni 2012, då börjar verkligheten efter 3 års universitetsutbildning.

Skriver om allt och ingenting- allt från sex/kärlek- åsikter om livet/trauma/krig/sjukdomar- träning och hälsa. Läs gärna och lämna gärna kommentarer om det ni läst!

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards