idalovisarebecka

Alla inlägg den 28 juli 2011

Av ida larsson - 28 juli 2011 18:46




Sverige är ju är ett underbart land! Men en sak är då rakt och helvete! lagar och straff. Fängelsestraffet för våldtäkt är som högst 4 år. vid grov våldtäckt är straffskalan 4  -10 år.  Så vid mindre grov våldtäckt kan man dömas till 2 veckors fängelse om man ens döms. Men vad är mindre grov? Vad är detta för signal man sänder till samhället? Man döms hårdare av att skjuta en varg än att våldta en oskyldig tjej. När en kvinna har blivit förnedrad, fasthållen och påtvingad mot sin vilja. Då dens liv blivit förstört för all framtid, är det mindre grovt? All smärta som den genomgår både fysiskt och psykiskt efter ett sådant överfall. Vad är då 1 års fängelse mot ett liv som alltid är förstört?




I USA är straffet för våldtäckt minst 5 år till livstid. till och med dödsstraff finns i vissa stater. Alla under 15 år döms som våldtäckt, där barn blivit förgripna av vuxna. Har du väl dömts till livstid kommer du aldrig mera ut igen.



Man har läst skräckhistorier om kvinnor som fått skulden för att de blivit våldtagna. Var du full? Hur var du klädd? Hur var du mot killen i frågan, flöttade du med han, gav du han uppmärksamhet?

Vad spelar det för någon roll, man ska kunna få vara hur full som helst, klä sig precis som man vill och kunna flötta med någon utan att det ska vara okej att våldta någon!  Hur kan det någonsin vara tjejens fel, att bli förgripen? Det är ju helt sjukt att någon advokat försöker få det att låta så!! Att den ens kan somna på natten är ett under för mig, när den vet vad killen gjort mot tjejen.  Man äger sin egna kropp och den bestämmer man över. Ett nej är alltid ett NEJ!! Ord betyder allt.

Konstigt att Sverige har så hög antal våldäkt per invånare och att det inte uppmärksammas mer. Där man stödjer kvinnor istället för att lägga skulden på dem.  Det är nog många som aldrig ens anmäler och drar tillbaka sin anmäla, det är hemskt att det händer. Det är aldrig- ALDRIG , deras fel ovansätt hur de än klär sig, är och gör, ingen äger rätten att tvinga någon till något!! - Mina åsikter om detta, vad tycker ni?



Av ida larsson - 28 juli 2011 12:25

Jag är då inte förvånad för 5 öre! Detta kunde jag ju ha räknat ut, men såklart fick jag det bevisat ännu en gång! Städning och jag betyder maximal otur!! 


Jag ska förklara så kanske ni förstår mitt problem och ilska!  

Det började med att jag städat hela lägenheten supernogrant, som jag måste göra för att jag inte tål damm. Hållit på i 2 1/2 timma, skulle precis sätta mig ner och ta mig en kopp te, jo vad gör Ida. Hon går med en varm stor kopp te in mot vardagsrummet och halkar på det nyskurade golvet. Tekoppen for upp och vände och helt plöstligt förvandlades mitt nystädade rum till glasspliter överralt, hett tevatten på mig, löste som så klart skulle åka ur hållaren och kladda ner väggar, golv och mig! Jag skar mig på glaset och jag fick fläckar på tapeten. Det tog mig 30 min extra att fixa detta.Samtdigt som jag missade mitt älskade Greys anatomi.För att jag fick kyla ner mig på magen och armarna, pga de heta vattnet!




Sen var det dags igen, städning! Underbart! rent, fint, fräscht, ska ta mig en dusch håller i skurmedlet som jag trodde att jag  dragit åt krogen på riktigt, Då halkar jag igen! på toagolvet, flyger ner  slår i armbågen i handfatet, Slår i vänstra skinkan ordentligt, svär och är lagom förbannad för att starta krig mot någon, ser upp! Ja vad har hänt, Ajax över hela min nytvättade tvätt som hänger så fint på duschstången. Ajax på golv, väggar, spegelväggen. Ja var ju bara att boka ny tvätttid och se jävligt glad ut samt att fixa iordning badrummet igen. Totalt slut, hade skitont och var lagom less på allt som städning innebar!


Ja jag ska ju flylla år, tårtan ska bakas, jag superlycklig håller på att fixa och dona. SÅ klart har jag ju redan städat. DUktiga mig! Tar i drottningssylten och tappar den, Att en liten burk innehåller så mycket sylt är ju faschenerade! Att den är så kletig med är ju ännu mer otroligt!  jag hade drottningssylt på hela köksgolvet, i skåpsluckor som jag haft öppna, på porslinet i skåpen, på väggen och så klart på MIG!!! Jag totalt gråtfärdig klockan var runt 11, 12 på kvällen, ja var ju bara att börja STÄDA IGEN!!! Jag säger ju det, sylt är ett helvete att få bort!!!! det tog mig timmar att fixa det!!!


Men igår var det dags storstädning igen, jag var på toppenhumör, hårdrock, jag med skurmoppen dansade i lägenheten och allt var frid och fröjd. Jag tänkte oj turen har återkommit, städning och jag betyder inte otur längre. Jajemensan jag överlevde, jag kom in på toan utan att slå mig, ingen sylt for någonstans och inget hett tevatten på mig.

Men så var det ju frukost, ja såklart tappar jag ut en öppen makrill. Vet alla hur det luktar? Gott, nyttigt men luktar skunk. Så klart for det på mitt nystädade golv, väggar, kyl, mig - jag ska inte STÄDA! det är då fan bevisat om och om igen!

Städning och jag betyder maximalt otur, och den som säger nå annat kan ja be att flyga och fara!! Det är bara så, oturen eller klumpigheten kommer när jag precis städat-hopplöst men sant! Jag ska helt enkelt inte städa!!




Ja vad kommer hända nästa gång, jag är då inte alls förvånad om jag skulle bryta benet, skära av mig fingret, bränna upp ansiktet,riva ner hyllor, tappa ut all porslin..nej jag får helt enkelt ringa försäkringsbolaget och säga att jag vill höja min livförsäkring, för städning och jag innebär stora risker helt klart!!!!!!








Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

100 000 åsikter!

Babe I like It

 

Ida

 

Läser till sjuksköterska, färdig juni 2012, då börjar verkligheten efter 3 års universitetsutbildning.

Skriver om allt och ingenting- allt från sex/kärlek- åsikter om livet/trauma/krig/sjukdomar- träning och hälsa. Läs gärna och lämna gärna kommentarer om det ni läst!

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards