idalovisarebecka

Direktlänk till inlägg 15 november 2011

motivation måste skrivas upp!

Av ida larsson - 15 november 2011 20:17

Årskortet köptes efter 7 månaders vila den 12 september 2011. Här kommer hur jag tränat sedan dess!


SEPTEMBER

mån-12 sept - rygg 45 min

ons-14 sept- ben 75 min

tors-15 sept- axlar/armar 60 min

lör-17 sept - rygg 60 min


mån-19 sept- spinning 50 min

tis-20 sept-rygg 45 min

ons- 21 sept- ben 75 min

fred-23 sept- spinning 50 min


mån-26 sept-armar/axlar-60 min

tis-27 sept-ben 120 min=2 timmar

ons- 28 sept- rygg-55 min

tor-29 sept-spinning 50 min

lör- 1 okt- yoga


OKTOBER


mån-3 okt- ben + hopprep mellan övningarna 75 min

tis-4 okt- rygg 60 min

fre- 7 okt- spinning 50 min

lör-8 okt- spinning 50 min

sön- 9 okt- rygg 50 min


mån-10 okt-  spinning 50 min

tis- 11 okt- armar/axlar/bröst - 60 min

ons- 12 okt- benpass- 60 min + HIT-pass 60 min- trodde jag skulle dö efter de passet med emma och michaela!

tor- 13 okt- armar/axlar

fredag- 14 okt- kettelbells 40 min + rygg

lörd- 15 okt- spinning 50 min


mån-17 okt- spinning 50 min + armar/axlar/bröst

tis- 18 okt- rygg/mage 45 min

ons-söndag- sjuk


mån- 24okt- spinning - 50 min

ons- 26 okt- rygg/mage- 50 min + springa 3 1/2 km

tor- 27 okt- benpass 65 min + 20 min promenad

lörd- 28 okt- spinning 50 min

söndag- 29 - axlar/armar/bröst

NOVEMBER


mån- 31 okt- benpass + hopprep mellan varje övning 80 min

tis- 1 nov- ryggpass/mage 60 min

ons- 3 okt-  spinning/ 50 min + armar/axlar/mage 70 min

sön- 6 okt- sprang 4 km + mage/rygg utan vikter


mån 7-  nov- armar + premiär för chinsträning 90 min

tis - 8 nov- benpass 50 min + chinsövningar

ons- 9 nov- boxpass 90 min

tor- 10 nov rygg + chins/dipsövningar

fre- spinning 50 min



mån -14 nov- spinning 50 min + mage 40 min

tis- 15 nov - spinning 75 min



Alla pass har varit effektiva- 30 sek vila mellan varje övning- för att få upp pulsen och få en effekiv träning!

För att hålla min motivtion uppe växlar jag övningar var 4-6 vecka + att varje gång jag känner att det går lätt ökar jag vikterna- har gått från 4kg i biceps till 9 kg och har ökat i snitt 3-5 kg i vikter på armar/axlar/bröst- ben och rygg har också gett bra resultat har minskat 3 cm på låren sen jag började träna och minskat i midjan med 5 cm. Hård träning och bra kost med vila har gett mig bra resulatat. har gått upp 2 1/2 kg sen jag började träna- muskler har börjat byggas det märks! Samt att man är mera hungrig- jag skämmer bort min kropp med mycket mat 6-7måltider  alltså mellanmål+ 3 huvudmål för det är precis vad den behöver och att orka träna som jag  gör nu och för att få resulatat av träningen- äter man inget så är träningen bortkastad, du kunde lika gärna legat kvar i soffan istället!!!!

 

alla kan lyckas med att få en bättre hälsa och livsstil som får dig att må bra och orka mera i vardagen- det gäller bara att KÄMPA ALDRIG GE UPP OCH HA ROLIGT NÄR MAN GÖR DET!! Sätt upp mål som är realistiska och dela upp dem i delmål för att inte tappa motivationen- beröm dig själv du är grymt duktig som tar tag i ditt liv och gör så att du känner dig bättre, mår bättre och ser bättre ut!! Man har allt att VINNA GENOM ATT TRÄNA/ÄTA OCH SOVA BRA- SAMT NJUTA AV LIVET VID SIDAN AV!!! - EGNA ORD OCH TANKAR KRING HÄLSA!!

 

det tar tid att bli vältränad likså att det tar tid att bli överviktig och osund- låt det ta tid och SLUTA BANTA

 UNDER TIDEN DU TRÄNAR- DU BEHÖVER ALLT FÖR ATT KUNNA FÅ BRA RESULTAT I SLUTÄNDEN!! ÄT ALLT MED MÅTTA OCH ÄT OFTA FÖR ATT FÅ EN EFFEKTIV FÖRBRÄNNING OCH MUSKELUPPBYGGNAD!



Målet är inte att INTE bli  smalare utan att bygga en starkt och fast kropp som orkar med vardagen och som inte blir förstörd av tunga lyft i vården! Jag har mål och jag kämpar för att nå dem- samt att jag har bra vänner som också går och tränar som hjälper till att motivera mig ännu mera.


Att variera träningen gör att man får bäst resultat och förebygger förslitningsskador och få i sig proteiner + kolhydrater direkt efter ett hårt träningspass!



chins+ dips + magrutor och springa en mil -det är mina mål!









 
 
Ingen bild

lillaatjejen

16 november 2011 21:22

Vad fint du har gjort till din blogg!

Gillar och läsa de du skriver, man blir alltid så glad!

Kramen till dig!:)

ida larsson

20 november 2011 17:41

Tack så myckert, va roligt att du tycker om det. Glädjer mig väldigt mycket :)Germig mer energi att skriva när du tycker så! kramar :=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ida larsson - 11 september 2013 04:06

Da har 5 dagar sprugit forbi, med ommande fotter och varkande ben kan man antligen andas ut. For aven om timmarna har stuckit ivag har vi anda hunnit med det mesta vi ville gora. Om man sammanfattar New York sa ar ordet (Galet). Det organiserade ka...

Av ida larsson - 2 september 2013 18:01

nu börjar det dra ihop sig. Den stora dagen är snart här.Så jag tänkte bjuda med er på vår resa runt USA. Jag tänkte uppdatera lite om våra äventyr, tipsa om bra ställen och visa några bilder. Så nu får ni följa oss och har ni frågor bara ställ dom. ...

Av ida larsson - 14 mars 2013 18:52

Det var länge sen jag skrev för länge sen ja de får ni avgöra. Kanske beror frånvaron av att alla vokaler och konsonanter har förbrukats eller så har tiden inte räckt till. Men nu har ordförrådet återkommit, eller nej de är inte sant. Men nu vill jag...

Av ida larsson - 5 februari 2013 12:07

Känslan som uppstår när Albin fyller 12 eller vänta nu 16! Vad hände? Vart tog tiden vägen jag är ju inte äldre än 20 typ! Det var ju igår man äntligen fyllde 16 år och fick börja övningsköra. Vart tog tonårstiden vägen? Det var nyss man skulle börja...

Av ida larsson - 4 februari 2013 10:56

Abstenens ordet som gör en tokig, man vill bara ha det. Man kunde gå genom eld och vatten för att få uppleva det igen. Jag kommer få den känslan idag. Jag vet redan nu att jag kommer få det, innan det ens har skett. För nu ska jag och Frida bege oss ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

100 000 åsikter!

Babe I like It

 

Ida

 

Läser till sjuksköterska, färdig juni 2012, då börjar verkligheten efter 3 års universitetsutbildning.

Skriver om allt och ingenting- allt från sex/kärlek- åsikter om livet/trauma/krig/sjukdomar- träning och hälsa. Läs gärna och lämna gärna kommentarer om det ni läst!

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards